Train je voeten en enkels

Super sterke voeten lopen op blote voeten

Ervaar je tijdens het wandelen pijn aan je voeten, knieën of onderrug?

De oorzaak van deze klachten is vaak een verkeerde wandelhouding en het dragen van verkeerde schoenen. Dit kan de spieren in je voeten verzwakken en zorgen voor meer kans op pijn en blessures.

Verkeerde schoenen kunnen bijvoorbeeld te klein, te smal of met een hak zijn.

Te smalle schoenen zorgen voor druk op de voetstructuren, wat kan leiden tot vervelende knellingen.

Voetklachten kunnen op elke leeftijd voorkomen. Zelfs als je ouder bent, kun je werken aan gezonde en sterke voeten. Sterke voeten zijn de basis van je lichaam. Ze zorgen voor stabiliteit, een goede aardverbinding en helpen pijn in de knieën, heupen en rug te voorkomen.

Naast voettraining is het ook verstandig om te kiezen voor barefoot schoenen. In mijn blog lees je meer over de

voordelen van barefootschoenen.

De basis van sterke voeten

Je zorgt goed voor je voeten door thuis vaker zonder schoenen of sloffen te lopen.

Geef je voeten de aandacht die ze verdienen: loop vaker thuis op blote voeten in plaats van met sloffen of schoenen.

Op deze manier krijgen je voeten meer ademruimte en maak je beter contact met de grond.

Door vaker blootsvoets te lopen, worden je voeten sterker. In combinatie met gerichte oefeningen zullen je voeten snel supersterk worden waardoor je een betere lichaamshouding krijgt en langere afstanden kunt wandelen.

Doel van de voetentraining

 

Het doel van voetentraining is om de vorm en functie van de voet te verbeteren en te herstellen.

Dit kan worden bereikt door middel van rekoefeningen en spierversterkende oefeningen. Met een effectieve trainingsmethode kun je ervoor zorgen dat je voeten sterker worden en pijnklachten tijdens en na het wandelen worden voorkomen, zonder urenlang te hoeven oefenen.

Voetreflex bij pijnlijke voeten

 

Pijnlijke voeten? Voetreflexologie kan helpen!

Pijnlijke voeten zijn een veelvoorkomend probleem,

Bijna 75% van de Nederlanders krijgt te maken met voetklachten. vooral bij het opstaan of tijdens het wandelen of hardlopen. Dit kan deels worden veroorzaakt door het dragen van ongeschikte schoenen, die de spieren in je voeten verzwakken en inactief maken, net zoals gips.

Het is daarom belangrijk om de juiste schoenen te dragen of zelfs op blote voeten of met barefootschoenen te lopen. Als voetreflexbehandelaar kan ik je helpen om je pijnlijke voeten sterker te maken en de pijn te verminderen.

Tijdens de intake onderzoek ik je voeten zorgvuldig en maak ik ze weer flexibel en los. Hierdoor kan je voetboog beter bewegen en de schokken tijdens het wandelen opvangen. Ik zal je ook enkele effectieve oefeningen geven om je voeten sterk en flexibel te houden, die niet veel tijd kosten maar wel doeltreffend zijn.

 

Voeten verwennen met Magnesium voetenbad

 

Een lekker lauw warme voetenbad met daarom magnesiumvlokken geven een goede bijdrage aan je voetverzorging. 

Het voetenbadje zorgt er ook voor dat je weer genoeg magnesium via je huid binnen krijgt ter ondersteuning aan je spieren.

Je kunt de kwaliteitsproducten gebruiken van Zechsal en Alka.

Deze rijke mineralenformule bevordert de bloedsomloop en zorgt een bijdrage voor de afvoer van afvalstoffen. 

Magnesium is nodig voor het goed functioneren van de spieren en gewrichten.

Magnesium wordt ook wel 'het ontspanningsmineraal' genoemd. Het draagt bij tot de vermindering van vermoeidheid en moeheid, het activeert je natuurlijke energie in het lichaam.

 

Vul het contactformulier in en je ontvangt de training en andere wandeltips via de mail. Geef ook aan als je de voetreflexbehandeling wil.

 

Heel veel plezier met voetentraining en mocht je vragen of opmerkingen hebben, laat het mij weten! Met vriendelijke groet Evert


Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.