Vitaal in beweging

leuke beweegoefening doen voor een fit gevoel

Onderbreek het stilzitten

Het is goed om regelmatig het zitten te onderbreken.

Sta op wandel op je plaats en voel hoe je voeten de grond raken. Je maakt contact met de aarde en concentreer je hierop. Zwaai met je armen zodat je ademhaling en hartslag omhoog gaat waardoor en je spieren, organen en hersenen goed doorbloed raken. Zo krijgen ze weer voldoende energie en zuurstof om goed te kunnen functioneren.

Hou dit een minuut vol en geef je zelf een compliment. Je zult merken dat als je dit vaker doet, je meer energie krijgt, minder snel buiten adem raakt, maar ook scherper bent en beter kunt concentreren.

 

Top 5 voor meer beweging

  • sta op als je aan het telefoneren bent
  • loop elk uur naar de kraan om een glas water te drinken
  • loop een klein rondje in de (kantoor)tuin
  • pak te trap in plaats van de roltrap of lift
  • stap een halte eerder uit en wandel het laatste stukje

In maart en september kun je meedoen met de workshop. Dan ervaar je hoe eenvoudig het is om meer beweging in je leven te krijgen. Geef je op via onderstaand formulier of kijk voor de datum via deze link. Workshop meer bewegen

 

Is gaan wandelen dan echt zo simpel?

Meer bewegen en gaan wandelen kan iedereen, hoe? Begin in het klein is de boodschap van beweegcoach Evert Aldewereld.

Kijk hier zijn verhaal hoe jij ook meer gaat bewegen bij Omroep Flevoland.

Sterke voeten - de steunplaren voor je lichaam

Sterke voeten geeft je lichaam meer stabiliteit.

Als je voeten sterk beweeg jij makkelijker.
Het is goed als je thuis bent geen schoenen te dragen, maar lekker op je sokken of nog beter op je blote voeten te lopen.

Het lopen op blote voeten of in barefootschoenen maakt je voetspieren sterk en geeft je het tenen ruimte. Het is de natuurlijkste manier van lopen.

Krappe en stevige schoenen is net alsof je voeten in gips zitten. Ze hoeven niet te werken, hebben geen bewegingsvrijheid. Daardoor gebruik je ze minder en worden ze slap. Met sterke voeten zul je zien dan je minder snel valt en langer kunt blijven staan en wandelen.

 

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.