Wandelcoach Evert

"Je hoeft geen topsporter te zijn om je gezond en fit te voelen.

Uit eigen ervaring en studie weet ik wat goed werkt om lekker in je vel te zitten met alle gezondheidsvoordelen!"

 

Wil jij ook meer bewegen en fitter worden? Dan ben je bij mij aan het goede adres!

Graag stel ik me aan je voor:

Ik ben Evert (1972) en woon in Almere Buiten.

Ik ben vader van twee superleuke zoons, en een enthousiaste wandelaar en trailrunner.

 

Al vanaf mijn jeugd wandelde ik veel in de natuur, waarbij ik altijd tot rust kwam.

Tijdens het lopen in de bossen zag ik wilde dieren rondlopen en genoot ik van de groei van bomen en struiken. Elke keer als ik in een nieuwe omgeving ging wandelen, ontdekte ik weer bospaadjes die dwars door de bossen liepen. Steeds was het een ontdekkingsreis wat ik zou gaan zien.

Als ik de boslucht inademde, voelde ik dat ik thuiskwam. Mijn hoofd en lijf werden compleet opgefrist.

 

Doordat ik veel in de buitenlucht wandel, heb ik een goede basisconditie opgebouwd. Met wandelen train ik mijn grote spiergroepen, zoals mijn beenspieren, longen en hartspieren. Ik eet bewust en gezond en voel ik mij superfit!

Buiten zijn geeft een superboost aan mijn immuunsysteem. Ik kan mij haast niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst echt ziek geweest ben.

 

Mijn verhaal wordt onderstreept door neuropsycholoog Erik Scherder. Hij heeft veelvuldig onderzoek gedaan naar actief wandelen. Hij stelt dat een dagelijkse wandeling niet alleen goed is voor je fysieke gezondheid, maar ook voor je mentale gezondheid. “Bij matig intensieve beweging zul je meer productiviteit en creativiteit ervaren. Het hart gaat beter werken en pompt bloed via de halsslagader naar de hersenen. Dit zorgt ervoor dat je hersenen beter doorbloed raken en dat is positief”.

Na een drukke werkdag geniet ik enorm van een avondwandeling. Ik maak mijn hoofd leeg door een stukje te gaan wandelen. Daarna val ik makkelijker in slaap en voel ik mij de dag daarna superfijn.

  

Buiten in de natuur zijn geeft mij nieuwe inzichten, het levert me positiviteit op en is vooral ook goed voor de gezondheid.

Omdat ik wandelen zo leuk vind ga ik regelmatig een uitdaging aan, zoals 1000 meter barefoots op ijs wandelen.

Samen met Wim Hof (The Iceman) en vele anderen liepen we op de ijskoude gladde baan om het wereldrecord te verbeteren. Dit is gelukt en daarnaast hebben we hiermee veel geld opgehaald voor War Child.

 

Het afleggen van lange wandeltocht – verspreid over meerdere dagen – vind ik prachtig om nieuwe omgevingen te verkennen.

Onderweg kom ik altijd wel een medewandelaar tegen met wie je een eindje meeloopt.

Vooral de afwisseling tussen rust, natuur en wandelaars kan ik enorm waarderen.

 

Nadat ik meerdere keren last had van een wandelblessure heb ik mij erin verdiept hoe dit kwam en hoe ik dit kon voorkomen.

Door Marion Meesters, Master Instructor van ChiWalking en schrijfster van "De kracht van ChiRunning" ben ik opgeleid tot ChiWalking instructeur. Dit is een allesomvattende techniek die je verder helpt met wandelen. Wanneer je net een blessure hebt gehad, maar ook als je al jarenlang wandelt.

 

In augustus 2020 heb ik mijn eerste alternatieve Kennedywandeltocht van 80 kilometer gelopen. Deze lange wandeltocht heb ik in 16 uur kunnen volbrengen, waarbij ik ruim € 700,- voor het Diabetesfonds heb kunnen inzamelen.

 

Het wandelen van lange afstanden heb ik goed kunnen volbrengen doordat de ChiWalking methode mij geholpen heeft om met een goede wandelhouding en wandelpas te wandelen. ChiWalking is tevens ook mindful wandelen, tijdens het wandelen luister je namelijk naar je lichaam en voel je hoe je loopt.

 

Naast ChiWalking instructeur ben ik verbonden aan de Koninklijke Wandelbond Nederland (KWBN) en geef ik de 12 weekse programma Fitstap. Elke week krijg je in een groep wandeltraining, hersengymnastiek en tips over gezonde voeding.

Dit programma is vooral bedoelt als je een wat inactieve leefstijl hebt en je meer wil gaan bewegen waardoor jij je gezonder en fitter gaat voelen.

Meer over FitStap lees je hier.

 

Met mijn ervaringen als langeafstandswandelaar en ChiWalking-instructeur help ik jou heel graag om zorgeloos te wandelen. Doordat ik licentiehouder bij de Koninklijke Wandel Bond Nederland ben, ben ik op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van de wandelsport.

 

 

Méér bewegen is gezond voor je lichaam en geest

Met mijn wandelingen en trainingen help ik jou om beter in je vel te zitten.

Je hebt minder kans op gezondheidsklachten. Wist je dat meer bewegen chronische klachten dragelijker te maken? 

Dagelijks wandelen helpt je suikerwaardes te verbeteren, waardoor je minder insuline hoeft te gebruiken als je diabetes hebt.

Meer daarover weten? Klik hier om verder te lezen

 

Ik neem jou ook graag mee op avontuur. 

Hier lees je meer over mijn stiltewandelingen En wil je ervaren hoe het is om op blote voeten in de natuur te wandelen? Leer hier verder

 

Naast deze inspirerende wandelingen, coach ik jou om meer te gaan bewegen.

Of je nu tegen een burn-out aan zit, herstellende bent of gewoon meer rust in je leven wilt, ik help je erbij.

Door de ervaringen van eerdere deelnemers mag je ervan uit gaan dat je 100% tevreden kan zijn zolang jij aangeeft waar je behoefte aan hebt tijdens de wandel(coach) trainingen. Een goede coach luistert namelijk en helpt daar waar er behoefte aan is.  

Ik neem je mee op reis. Wij gaan samen wandelen, waarbij jij je doelen gaat halen!

Enthousiast geworden? Schrijf je snel in en we gaan samen op pad!

 

 

 

 

Een hartelijke wandelgroet van Evert

Contact

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Evert werkt samen met de onderstaande instanties voor een gezond leven